Projekt Kontrapunkt i improwizacja – edukacja artystyczna dzieci i młodzieży zakłada zdobywanie przez uczniów wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji wokół pojęć „budowanie kontrapunktu” i „umiejętność improwizacji” w różnych dziedzinach sztuki.
Przez doświadczenia wyniesione z zajęć uczniowie pięciu grup z czterech szkół – partnerów projektu – nabędą umiejętności i kompetencje poszerzające wiedzę wyniesioną ze szkoły. Pozwolą one na podjęcie samodzielnej twórczości i próbę krytycznej oceny zjawisk i artefaktów kultury i sztuki współczesnej, ze świadomością, że istnieją one w ścisłej relacji z dorobkiem historycznym poszczególnych dziedzin i lokalnym dziedzictwem kulturowym a także, że są istotnymi narzędziami komunikacji międzyludzkiej. Jest to komunikacja odbywająca się na innym, bardziej wysublimowanym poziomie niż komunikacja w życiu codziennym, a sama treść komunikatów często wykracza poza czystą informację i buduje przekaz emocjonalno-intelektualny.
Dzięki udziałowi w projekcie młody człowiek z większą łatwością będzie identyfikował swoją przynależność kulturową, prezentując postawę aktywną i będzie uczestniczył w życiu kulturalnym swojego środowiska.
W każdej ze szkół dominująca będzie inna dziedzina sztuki uzupełniona innymi działaniami artystycznymi.
Partnerami projektu są:
1. Zespół Publicznych Szkół nr 1 w Piechcinie
gdzie główną dziedziną sztuki jest plastyka
2. Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego
w Zelgnie – plastyka z fotografią reporterską
3. Gimnazjum nr 2 im. gen. Elżbiety Zawackiej
w Toruniu – teatr i wizerunek
4. I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika
w Toruniu – taniec – teoria i praktyka.
Załączniki