Marketing kultury
Sponsoring w kulturze
4 marca 2017 r.
Sponsoring w kulturze
00 startup-sponsoring w kulturze

Sponsoring w kulturze

fot. Pixabay

Adresaci:

Animatorzy i organizatorzy życia kulturalnego, przedstawiciele organizacji pozarządowych działających w sferze kultury, artyści i twórcy oraz wszystkie osoby poszukujące zewnętrznego finansowania dla swoich przedsięwzięć.

Cel:

Zdobycie umiejętności konstruowania oferty sponsorskiej służącej skutecznemu pozyskiwaniu sponsorów. Poszerzenie wiedzy z zakresu sponsoringu.

Program:

Podstawowe wiadomości: sponsoring jako element społecznej odpowiedzialności biznesu; formy współpracy sektora prywatnego z instytucjami kultury; miejsce sponsoringu w strategii marketingowej i Public Relations.

Sponsoring kultury w praktyce: poszukiwanie sponsorów, trafne adresowanie ofert w zależności od potrzeb, budowanie bazy potencjalnych sponsorów.

Ćwiczenia praktyczne z przygotowania pakietu sponsorskiego. Od oferty po umowę: tworzenie skutecznych prezentacji multimedialnych, informacji prasowych, infografik. Zasady komunikacji, mowa ciała i tajemnice udanego spotkania. Realizacja przykładowych spotkań biznesowych.

Prawne i podatkowe aspekty sponsoringu. Dobre praktyki i przykładowe działania wokół sponsoringu

Prowadzący:

Jarosław Jaworski – specjalista ds. public relations w kulturze, radiowiec, rysownik, autor tekstów i scenariuszy a także felietonista i bloger. Z wykształcenia i zamiłowania – muzealnik.

Pełnił funkcję PR managera Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest, Międzynarodowego Festiwalu Operatorów Filmowych Camerimage, Spotkań Teatralnych Klamra czy festiwalu nowej muzyki Audiowizje. Wieloletni dziennikarz radiowy (RMF FM, Polskie Radio) i prasowy (Życie Warszawy, Playboy, Polska Agencja Prasowa). Koordynował prace biur prasowych instytucji publicznych (Europejska Stolica Kultury Toruń 2016, Europejska Stolica Kultury Lublin 2016, Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy). Autor książek, opracowań, strategii kulturalnych.

Dominik Pokornowski – specjalista ds. public relations (Exea Data Center, TARR Centrum Innowacyjności sp. z o.o.), project manager licznych inicjatyw internetowych. Absolwent filozofii na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył podyplomowe studia z zakresu Public Relations oraz Zarządzania Projektami. Pracował jako PR manager w Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu. Jest trenerem z zakresu komunikacji internetowej, m.in. w: Narodowym Centrum Kultury (w ramach programów Kurs na kulturę i Kadra Kultury), Centrum Promocji Informatyki, Polskim Towarzystwie Ekonomicznym, w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki, Agencji Rozwoju Pomorza S.A., Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Fundacji Rozwoju Demokracji Obywatelskiej w Warszawie. Na co dzień postuje na haipaa.com, rozwija serwis indexart.pl. Współpracował z Operą Nova w Bydgoszczy, Fundacją Stabilo, Interaktywnym Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu.

Harmonogram:

Zajęcia odbędą się w Wojewódzkim Ośrodku Animacji Kultury w Toruniu, ul. Szpitalna 8

            w sobotę, 4 marca 2017 r. w godz. 9.00-17.00

Warsztaty obejmują 10 godz. dydaktycznych.

OSOBY ZAINTERESOWANE NASTĘPNĄ EDYCJĄ WARSZTATÓW „SPONSORING W KULTURZE”
PROSZONE SĄ O KONTAKT: barbara.planeta@woak.torun.pl

 

KIEDY 4 marca 2017 r.
MIEJSCE WOAK Toruń
CENA 130 zł
INFORMACJE I ZGŁOSZENIA

Barbara Płaneta

e-mail: barbara.planeta@woak.torun.pl

tel. 56 652 27 55

ZASADY UCZESTNICTWA W WARSZTATACH